Bedő György, a Kairosz könyvkiadó vezetője szerint a mostani Európa elitje már megtagadja azokat az értékeket, amelyekre egykor a klasszikus Európa felépült. Mostanában két irányban érnek bennünket a leggorombább támadások: az egyik a hitünk, a vallásunk, a másik célpont pedig a magyarságunk. Ha végignézzük a Kairosz kiadó könyveinek listáján, szinte mindegyiknél megfigyelhető, hogy ezeknek a veszélyeknek az egyikét próbálja kivédeni.
Magyar Hírlap
kattints a VIDEÓRA!
http://www.youtube.com/watch?v=92DwUuAL0gE
kattints a VIDEÓRA!
http://www.youtube.com/watch?v=skCci8j9e_0
kattints a VIDEÓRA!
http://www.youtube.com/watch?v=DikY5PY6IrM
kattints a VIDEÓRA!
http://www.youtube.com/watch?v=dZ55M-QhODg
Rácz Ervin írta - Erdődről - Partium
Kinek mondanak engem az emberek? (Mk 8, 27)
Jézust is érdekelte az, hogy kinek mondják Őt az emberek. Azonban jó nekünk azt tudni, hogy Ő nem görcsölt az emberek véleményétől. Sőt ennek a kérdésnek is egy csodálatos hitvallás lett az eredménye Péter szájából: Te vagy a Krisztus, az élő Istennek Fia!
Van egy régi mese egy apáról és a fiáról, akik mentek az úton a szamarukkal. Nemsokára találkoztak egy emberrel, aki azt mondta, hogy ostobák, amiért gyalogolnak, amikor ott a szamaruk. Így az apa és a fiú felpattant a szamár hátára.
Nem jutottak messzire, amikor egy másik ember megkritizálta őket, amiért mindketten a szamár hátán ülnek. Túl nehezek az állatnak, érvelt az ember, és ez embertelen.
Így aztán a fiú leszállt. Nem sok idő telt bele, és egy harmadik utazó megjegyezte, hogy az apa mennyire nem törődik másokkal, mert ő szamárháton utazik, a fia meg gyalogol. Így helyet cseréltek.
Rövidesen találkoztak egy újabb emberrel, aki megszidta a fiút, amiért ennyire tapintatlan, hogy hagyja gyalogolni az apját, aki sokkal idősebb, mint ő. Amikor utoljára látták őket, ott bandukoltak ketten az úton, és cipelték a szamarat.
Te kinek a kedvét igyekszel keresni? Ha a tömegre hallgatsz, és megpróbálsz úgy táncolni, ahogy ők fütyülnek, csak összezavarodsz.
Ha túl érzékeny vagy mások véleményével és kritikájával szemben, a végén a bűntudat és alkalmatlanság érzésének felesleges terhét fogod magaddal cipelni.
Ha pedig csak saját tetszésedre élsz, önző és énközpontú leszel.
Ezért próbáljuk mi, keresztyének, Isten tetszését keresni, nem az emberekét. Jézus az Atya órájára nézett és azt tette és úgy, ahogy elvárta tőle. Pál azt írta: Nekem az élet Krisztus!
Végül is Istennek fogunk számot adni. Mint akik nem az embereknek akarnak tetszeni, hanem a szívünket vizsgáló Istennek (1Thessz 2,4).
refszatmar.eu
Áldott hetet mindenkinek!
Töhötöm
De már forog is az új lemez! Hisz érzi a balliberális oldal, micsoda üzenete lenne a devizahitelesek megmentésének. Olyan, ami nyilván nem maradhat következmények nélkül a 2014-es választáson sem. A Népszava most azt hangsúlyozza egy cikkében, hogy a hitelesek kormányzati megmentését tulajdonképpen azoknak az adóforintjaiból ejti meg a kabinet, akik nem is vettek fel hitelt.
Hát erre fogadtam! Vagyis arra, hogy amint lehet, árkot ásnak majd a bajba jutott hitelesek és azok között, akik nem vettek fel devizakölcsönt! Árkot ásnak, nem törődve azzal, hogyha nem lép közbe a kabinet, akkor a hitelesek mélyülő drámája ezerféleképpen ránthatná magával az egész magyar társadalmat. Vagy lehet, hogy a baloldalon éppen ezt akarják?
Sinkovics Ferenc
Magyar Hírlap
Emlékezzünk azért arra, hogy a szélsőjobb megerősödésének okai között ott találhatjuk a politikai elitben való csalódottságot, amihez a DK-s képviselőknek talán lehetett némi közük a 2002 és 2010 között eltelt időszakban.
Ez idő alatt a Jobbik a mérhetetlenből a harmadik legnagyobb párttá nőtt, s ez szintén természetszerű összefüggésben áll a magyar baloldal kormányzásával és stílusával. És azt se felejtsük el, hogy a DK retorikája újabban kifejezetten a radikálisoknak szól, hiszen ez az a réteg, amelyet programjával Bajnai és Mesterházy is nehezen ér el, de Gyurcsánynak viszonylag könnyű megszólítania. Az, amit Gyurcsány és Vadai most megkísérel, akár tekinthető a baloldali Jobbik létrehozásának, a magyar szélsőbal felélesztésére tett kísérletnek.
Knopf Alexandra
Magyar Hírlap
Miközben 2005-2006-2008-ból származó, visszafordíthatatlan és súlyos hagyatékok felemlítését a krónikás dühödten-gúnyosan hárítja (a megszokott „ne mutogass vissza” effektus; máig nem tudni, hogy mikor kötelező és mikor nem szabad „visszamutogatni”), addig a metróépítés során még mindig rendületlenül és ingerülten „orbánviktorozik” 1998 (!)-ból, amikor még egy szerződés sem volt. (Ne feledjük azt sem, hogy 2002 és 2010 között, MSZP–SZDSZ-regnálással nyolc év telt el, nyolc év után tartottak ott 2010-ben a 4-es metróval, ahol tartottak – nem különösebben nehéz geológiai viszonyok mellett.) Arról most sem esik szó, miért nem épülhetett meg a 4-es metró az orosz államadósság terhére. Megjegyzi viszont, hogy most már Tarlós is építeni akarja az „5-ös metrót”. Igaz, az egyáltalán nem metróépítés, hanem felszíni vonalak kapcsolatteremtése metrókkal, de Demszkyék metrónak nevezték, tehát neki is az. Hogy a 3-as metró húsz évig elhanyagolt felújítását miért keveri az úgynevezett „5-ös metró” építéséhez, az örök rejtély. Az írások célja ellenben teljesen világos. Nem is lehet más, mint a károkozást a lehetségesség határáig összemosni a kármentéssel. A jelenlegi városvezetés nem fröcsögött ezekben az ügyekben. Csendben kárt mentett, és soha nem ment tovább a kommunikációban a száraz tények ismertetésénél. Most azonban nem hagyhattuk szó nélkül, hogy a dolgokat a talpukról a fejük tetejére állítják. Tarlós István - Budapest főpolgármestere Magyar Hírlap
Pásztor János I. világháborús emlékműve a Városháza előtti parkrészen van felállítva. A magas mészkő talapzaton bronz lovasszobor, a talapzat keleti és nyugati oldalában bronz-relief, északi oldalán a város címere látható.
Felirat: „Azoknak, akik mindent áldoztak 1914-1918."
A művész az emlékművet, az I. világháborús huszár pontos, valósághű megmintázásával alkotta meg. Az ágaskodó lovon ülő katona felemelt jobbjában kardot tart és azzal előre vág. A ló mozgása lendületes, dinamikus, statikai megoldása könnyed és mégis biztonságos. A talpazat nyugati oldalán elhelyezett reliefen három katona ágyút tol, egy pedig lövedéket nyújt. A keleti oldal domborművén két gyalogos fegyvert szegezve indul rohamra, a harmadik sebesülten összeesett, egy álló alak baljával hívó mozdulatot tesz, jobbjával pedig a trombitát emeli szájához. így az emlékművön a gyalogság és tüzérség emléke is megörökítésre került.